Şanlıurfa İl Sağlık Müdürlüğü, Balıklıgöl Devlet Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Sibel Nur Doğantürk’ün açıklamalarına yer vererek El, Ayak ve Ağız Hastalığına karşı aileleri uyardı.
Dr. Doğantürk, hastalığın özellikle kreş ve okul çağındaki çocuklar arasında hızlı yayıldığını ve genellikle ateş, halsizlik, iştahsızlık ile boğaz ağrısı gibi belirtilerle başladığını söyledi.
Doğantürk, hastalığın ilerleyen günlerinde ağız içinde ağrılı yaralar ile el ve ayaklarda döküntüler görülebildiğini belirterek, “Ağız içi yaralar çocukların beslenmesini zorlaştırabilir ve sıvı kaybına neden olabilir” ifadelerini kullandı.
Hastalığın öksürük, hapşırık, yakın temas ve ortak eşya kullanımıyla bulaştığını vurgulayan Dr. Doğantürk, özellikle el hijyeninin önemine dikkat çekti ve oyuncaklar ile sık temas edilen yüzeylerin temiz tutulması gerektiğini kaydetti.
Dr. Doğantürk ayrıca, belirtilerin ağırlaşması halinde vakit kaybetmeden sağlık kuruluşuna başvurulması gerektiğini belirterek, hijyen kurallarına uyulmasının hastalığın yayılımını azaltmada kritik rol oynadığını ifade etti.
Hibya Haber Ajansı
